środa, 21 maja 2014

ŚBK: mój rok z ŚBK

Dzisiejszy post tematyczny jest ostatnim - co oczywiście nie jest równoznaczne z zakończeniem działalności naszej grupy, wręcz przeciwnie. Mija dokładnie rok, odkąd ŚBK zaczęli działać bardziej formalnie, zorganizowali się jako grupa mająca inne cele ponad przyjemne, inspirujące i kreatywne spotkania przy kawie. Postanowiliśmy je przekuć w coś więcej - by promować nie tylko nasze własne blogi, ale przede wszystkim literaturę. W ciągu roku, dzięki przedsiębiorczości, pasji i determinacji naszych blogerów udało się zorganizować i przeprowadzić kilka przedsięwzięć, które zaistniały nie tylko w blogosferze, ale nawet w lokalnej prasie i telewizji - były to wydarzenia okołoliterackie, konkursy, patronaty... W planach mamy o wiele, wiele więcej i pewnie jeszcze nieraz o ŚBK usłyszycie:)

A co takiego udało nam się zdziałać w ciągu roku?


W lipcu 2013 objęliśmy patronat nad debiutancką książką Maggie Moon "Posiadłość"








21 września 2013 podczas Targów Książki w Katowicach zorganizowaliśmy panel dyskusyjny „Blogowanie to wyzwanie” i „Czy na pewno za darmo” (współpraca z wydawnictwami)





1 lutego 2014, dzięki współpracy z zabrzańską księgarnią Victoria i herbaciarnią Czajnik, zorganizowaliśmy wymianę książkową, na której pojawiły się lokalna prasa i telewizja






5 kwietnia 2014 miało miejsce spotkanie autorskie z Magdaleną Witkiewicz w zabrzańskim kinie Roma










26-27 kwietnia 2014 objęliśmy  patronat medialny nad zorganizowanym przez Galerię Zabrze i księgarnię Victoria Festiwalem Książki Bookfest








16 - 17 maja 2014 - kolejny patronat medialny, tym razem nad występem grupy poetyckiej Horyzont w Stacyja Myslowitz oraz wymianą książkową Stacyja Bookcrossing








Po drodze zorganizowaliśmy kilka konkursów przy współudziale księgarni Victoria, które cieszyły się sporym zainteresowaniem, ale przede wszystkim byliśmy w stałym kontakcie; dzięki ŚBK miałam okazję poznać fantastycznych, ciepłych, kreatywnych ludzi, z którymi łączy mnie wspólna pasja i dobrze się rozumiemy, którzy nieustannie mnie inspirują i wprawiają w doskonały nastrój. Pod tym względem to był dobry rok zarówno dla mnie, jak i całej naszej grupy :)


16 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Wam takiej fajnej blogerskiej paczki :) Rozwijajcie się nadal ku uciesze Waszej i czytelników :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie mogę przeboleć, że mieszkasz za daleko, żeby uczestniczyć w naszych spotkaniach :(

      Usuń
  2. Troszkę szkoda, lubiłam Wasze posty:) Ale dobrze, że planujecie dalszy rozwój:) Będę kibicować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i polecamy się na przyszłość, chociażby w kwestii konkursów :)

      Usuń
  3. Dopiero na takim podsumowaniu widać, jak grupa wspaniale się rozwija:) Oby tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne podsumowanie naszej działalności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I oby tak dalej! Z całego serca życzę Wam megarozwoju! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozostaje mi życzyć powodzenia w kolejnych przedsięwzięciach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie to podsumowałaś, fajnie, że wzbogaciłaś post zdjęciami.
    Ja oczywiście o kilku zdarzeniach zapomniałam...
    Zresztą dla mnie i tak najważniejsi są ludzie, których dzięki Grupie miałam okazję lepiej poznać niż wszystkie nasze przedsięwzięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo owocny rok, oby więcej takich inicjatyw! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyjdzie na to, że straszna zazdrośnica ze mnie, ale sama wiesz... Raz jeszcze powtórzę (ale pewnie nie ostatni): zazdroszczę Wam tak fantastycznej ekipy i tylu udanych akcji. Trzymam kciuki za dalsze sukcesy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Udał się ten rok, nie ma co :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdy tak patrzę na te Wasze spotkania i dokonania to szczerze żałuję że nie mieszkam już na Śląsku. Nadal jednak mam nadzieję że kiedyś uda mi się trafić na Wasze spotkanie :-)

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.